Polak Mały na wakacjach - Jadranovo

Chyba nikogo nie zaskoczę jeśli powiem, że moje pierwsze zagraniczne wakacje odbyły się w Chorwacji. W tym Państwie było wielu Polaków, a w zasadzie trudno spotkać kogoś kto go nie odwiedził. Chorwacja... tak popularna... wciąż piękna...


Podobno najpiękniejszą częścią Chorwacji jest Dalmacja. Pewnie to i racja, ale moja pierwsza podróż do tego kraju dotyczyła Zatoki Kvarner i zrobiła na mnie duże wrażenie. Połączenie gór i morza to coś niesamowitego. Moi rodzice szukali małego, spokojniejszego miejsca, aż w końcu na wypoczynek wybrali miejscowość Jadranovo. To był strzał w 10!
Jadranovo jest małą, spokojną miejscowością z pięknymi plażami, czystą wodą i kilkoma restauracjami przy brzegu morza. Rozpościerają się tu piękne widoki, z których największe wrażenie zrobił na mnie most na wyspę Krk.  Nie zabrakło też placu zabaw, dla 5-letniego chłopca (bo tyle miałem wtedy lat) to bardzo ważna sprawa :)


Jadranovo ma wiele zalet. Jest tu mniej ludzi na plaży, jest spokojniej, ludzię są sympatyczni... A poza tym blisko stąd do wielu większych i głośniejszych miast, takich jak: Crikvenica, Rijeka, Opatija... Miasta te oczywiście odwiedziliśmy ale o tym w kolejnych postach...

Jak już wcześniej wspominałem uwielbiam wodę dlatego też większość czasu w tym miejscu spędzaliśmy zwyczajnie na plaży. Pewnie wielu z Was wie, że w Chorwacji plaże to nie żółty piasek, a raczej kamienie lub  żwirek. Chociaż czasami trudno na nich poleżeć bez leżaka ma to też swoje plusy: piasek nie wpada do oczu, a z kamieni można budować fantastyczne trasy dla resoraków :) 


Adriatyk jest piękny, czysty, ciepły no i... woda w nim jest na tyle słona, że nawet jeśli nie umiecie pływać (ja nie umiałem...) to z pewnością zdołacie utrzymać się na powierzchni wody.

W tym miejscu polecam wam: kąpiel, odpoczynek, przepyszną pizzę, fantastyczne lody i cocktę (czyli taki zdrowszy odpowiednik coca - coli). Uważajcie na małe dziecięce panini, ja dostałem takie...


Bardzo polecam Jadranovo, a w kolejnych postach opowiem wam troszkę o wcześniej wspomnianych większych miejscowościach Zatoki Kvarner oraz mniejszych urokliwych zakątkach no i oczywiście o ciekawostkach na Wyspie Krk. Zapraszam!

Jeśli też byliście w Chorwacji i trafiliście do godnych polecenia miejsc zapraszam do komentowania i podzielenia się wrażeniami. Może ktoś inny skorzysta z naszych pomysłów na udane wakacje :) 
















Polak Mały - Radek




Komentarze

Popularne posty